Hejného metoda

Datum: 17. 09. 2018

„Rodiče, kteří chtějí po dětech samé jedničky, nevidí dost do dálky. Když dítě neprospívá, uberte tlak, radí profesor Hejný“

Naše matematické kluby (nejen) pro socio-kulturně znevýhodněné děti s Hejného metodou pracují a názory pana profesora považujeme za velmi inspirující.

„Milan Hejný vystudoval matfyz a plánoval se věnovat „vyšší matematice“, ale pak zjistil, že se jeho syn trápí v hodinách matematiky a rozhodl se nastoupit na jeho školu jako učitel.  Sám má podobnou zkušenost ze svého dětství: ve škole se mu v matematice nedařilo, kdežto „tátova matematika“, což byl zárodek dnešní Hejného metody, mu šla. Co když ale rodič nemá možnost „zachránit“ své dítě ve škole sám?“

„Co byste poradil rodičům, kteří vidí, že se jejich dítě ve škole trápí s matematikou, ale nemohou to vyřešit tak jako vy v případě svého syna?
Matematika sama o sobě žádné trauma nevyvolává. Trauma vyvolává okolí, dospělí, nejčastěji rodiče. Protože mají jakousi představu, co by dítě mělo vědět. Často jsou to ale jen předsudky. To, co je podstatné, nejsou znalosti. Už Piaget, když definoval inteligenci, říkal: je to schopnost adaptovat se na nové prostředí. A dnes to platí ještě mnohem ostřeji než před dvaceti lety. Takže když dítě neprospívá, především je nutno ubrat tlak. Často příliš sledujeme výkony a málo si všímáme, co se v dítěti odehrává a jak se cítí.“

 

Zbytek článku k dispozici zde: https://www.rodicevitani.cz/trendy-ve-vzdelavani/inovativni-metody/rodice-kteri-chteji-po-detech-same-jednicky-nevidi-dost-do-dalky-kdyz-dite-neprospiva-uberte-tlak-radi-profesor-hejny/


Zdroje:

  1. FIALOVÁ, Lucie; RODIČE VÍTÁNI a kol. Rodiče, kteří chtějí po dětech samé jedničky, nevidí dost do dálky. Když dítě neprospívá, uberte tlak, radí profesor Hejný [online]. [cit. 17.9.2018]. Dostupný na WWW: https://www.rodicevitani.cz/trendy-ve-vzdelavani/inovativni-metody/rodice-kteri-chteji-po-detech-same-jednicky-nevidi-dost-do-dalky-kdyz-dite-neprospiva-uberte-tlak-radi-profesor-hejny/